Wednesday, February 22, 2006

Halus.

Semalam bini tersayang call. Actually, hari2 dia call. Tak pon aku call dia. Tapi selalunya dia yang call aku. Sebab dia pakai line. Aku pakai prepaid. (Yang sebenarnya aku sepp, tapi tanak ngaku.)

Call semalam lain sikit. Ada unsur yang menyeramkan. Perbualan telefon1 antara aku dan bini tersayang...


Aku: Mushi~2 (bukan moshi2 Jepun)
Bini tersayang: Yayang, semalam takleh tido.
Aku: Naper yang? Teringat kat orang ek?
Bini tersayang: Tak... (urk?) eh, ye... (fuh, lega...) tapi bukan sebab tu takleh tido.
Aku: Bihtu nape bebi?
Bini tersayang: Orang takut...
Aku: Takut ape?
Bini tersayang: Orang rasa... tempat orang duduk ni, berhantu! (hantu?)
Aku: Hantu?
Bini tersayang: A ah. Semalam orang kena kacau. (saspen...)
Aku: Kena kacau? Camne tu?
Bini tersayang: Semalam, tiba2 orang terkejut dari tido. Rasa macam ada orang baring kat sebelah. (Huh?)
Aku: Huh?
Bini tersayang: Pastu orang takleh gerak. Takleh nak kuar suara. Macam kena tindih (Tindih? Celaka punyer hantu. Hantu betul!)
Aku: Eh?
Bini tersayang: "Eh"? (Ops...)
Aku: Takde. Orang terpikir samting tadi. Pastu terkuar reaksi pulak. Abaikan.
Bini tersayang: Ok...
Aku: Pastu, aper jadi? Ayang watpe lepas kena tindih tu? (Celaka punyer hantu, aku je yang boleh tindih bini aku la!)
Bini tersayang: Pastu, orang pejam mata je la. Sampai tertido. Orang mimpi ayang. Tapi, macam lain macam je. (Sah2, hantu betul hantu nih! Eh?)
Aku: Erm... (Seb baik sempat tahan napas)
Bini tersayang: Bila orang jaga dari tido, baru leh gerak balik. Ayang... Takut...
Aku: Ayang dah bitau kat kawan ayang dah? Ayang tumpang rumah kawan kan?
Bini tersayang: Tak... orang duduk kat resort apartment. (Pulak...)
Aku: Kata nak duduk rumah kawan.
Bini tersayang: Tak jadi.
Aku: Erm...
Bini tersayang: Sowi... tak sempat bitau ayang. Kawan orang takde pulak
Aku: Takpelah.
Bini tersayang: Nak wat camne ni ayang?
Aku: Ayang tukar bilik. Jangan tido bilik semalam
Bini tersayang: Bilik lain macam tak boleh bukak je... (Aik?)
Aku: Aik? Pelik betul. Naper tak tanya hotel?
Bini tersayang: Kena tanya ek? (Haih!)
Aku: Hmm... tanya la. Mintak tukar apartment ke. Tak pon ayang tukar hotel je.
Bini tersayang: Tengoklah. Nanti orang tanya hotel ni.
Aku: Ok.
Bini tersayang: Yayang. Nak mintak izin, malam ni orang nak gi cc boleh?

(...sembang topik lain pulak)


Risau pulak aku pastu. Tapi, hari ni aku call tanya camne dia tido semalam. Ada gangguan lagi ke tak?

Dia tertido kat sofa ruang tamu, sebab tak berani nak masuk bilik. Sian bini tersayang.

Kepada hantu tersebut, "Oi Hantu! Ko nak mampos ke tindih2 bini orang nih?"

Eh, dah gelap pulak ofis. Cuak lak aku duduk sorang2.

Huu...

footnote:

  1. Terpengaruh pulak dengan blog Lan wat perbualan telepon nih. Aci ek aku tiru konsep sket.
  2. 'Mushi' © Sayuti dan Erynn 2003. 'Mushi' merupakan hak intelektual Sayuti dan Erynn. Tidak boleh ditiru oleh mana2 pasangan lain kerana hanya Sayuti dan Erynn sahaja yang tahu maknanya yang sebenar.

p/s: Bini tersayang menghantar msg: "Happy Ayang day! alabyu ayg for the rest of my life. mmmuah~" bersama gambar sekuntum bunga yang membuatkan aku tersenyum walaupon kepala tengah pening akibat banyak kerja. Bini tersayang chomel!

:D

Psst... Encik Hantu, aku tak puas ati ngan ko. Tapi, jangan amik ati ye... aku tau ko ensem. Jgn tindih2 orang. Tak baik... OK? Setel eh. Jgn ikut aku balik rumah tau. Nanti Parid takleh tido.

11 comments:

aNIe said...

Heheh...amboi..lomantiknya...ber'ayang' 'ayang'...hehhehe...hantu tu jeles lah kot...

Orang kata kalau takmo kene tindih...jgn tidur telentang...sebab orang tidur telentang je yang kene tindih kan...??

Kalau tidur mengiring 'dia' celapak dari belakang...betul..kak lady pernah kene...tak leh bernafas...memang hantu betul..hantu tu...

Ku Keng said...

Dik, macam mana ni. Kalu isteri dalam keadaan panik janganlah dok relaks di sini?

Anonymous said...

Salam dan Slmt Pagi Sayuti,

Sebenar benda2 gini memang sering berlaku terutama disekolah2 berasrama dan ianya juga pernah terjadi pada kak CN sendiri. Nasihat dan ingat kan "Permaisuri" baca Ayat Qursi berkali2 bila kena tindih, InsyaAllah "siTampan" tu akan sendiri hilang dan apa yg diperkatakan oleh kak Lady tu memang betul.

Kat ofis kak CN ni pun memang ada. Bila angin dia baik kan, dia siap tolong pasang kan lampu, buka pintu bilik bos dan selalu juga dia tolong on kan PC kak CN nie. Tapi lom pernah lagi lah dia bagi salam...kak CN cuma cakap jer ngan dia kalau nak duduk sini duduk ler tapi jgn kacau kita....

Anonymous said...

ha..dulu kat opis lama kite ade gak.. hari2 dia mmg on kan lampu heheh sama mcm kak CN jugak :)
tapi ni dah tuko opis lain ...

jgn tido terlentang le yg pastinya.. dan tido dgn berwuduk insyaallah.. tak dikacau..pesan le kat wife...:)

Pegawai Khalwat said...

Wahhh...... menarik la perbualan telepon kau.

Bagi kebenaran kat aku untuk pentaskan?

NONIE AZIZ said...

hehehe...MR setuju sangat ngan Kak lady punya komen tu...hantu tu bukan apa jeles nengok ko ngan Erynn lomantis....muahaha...dia pun nak try lah test market...pssttt...masa ko dapat msg tu ko terbayang tak cerita baywatch ko tu?muahahaha....

Anonymous said...

oh. kena tindih.tambahana pada yang diperkatakan kat atas. (jgn tido melentang, amik wuduk, baca quran, dsb).

bila dah kena tindih, tukar posisi (opps?). contoh kaki kat kepala, dan sebalik nya, tukar arah bantal, terbalikkan selimut...dsb..
heheeh

Sayuti said...

kak lady: biase.. orang br kawen. huhu. neway, bini saya kena celapak kot.

tuan keng: takleh relaks la tuan. satu malam saya takleh tido. tapi, isteri saya tak panik. dia takut je. skang dah ok. kalu tak, saya nak apply cuti emergency.

kak CN: meremang saya baca.

ayu: insyaAllah...

pegawai khalwat: sila2. jgn lupa kasik kredit (dan royalti) kpd aku.

MR: tak. tp terbayang movie 'Shakespeare in Love'.

(aiseh, berdarah hidung)

syukies: insyaAllah... posisi sentiasa bertukar. posisi tidur maksud aku

NOTA:
hantu mungkin dari golongan jin yang 'terlanggar' boundary antara alam mereka dengan alam kita, kerana tabir yang memisahkan between the two realms adalah lebih nipis dari kulit bawang.

tapi, kebanyakan kes2 kena 'tindih', kena rasuk, kena langgar adalah berpunca dari faktor2 fisiologi dan psikologi manusia itu sendiri.

namun, sesekali tidak saya nafikan kewujudan alam ghaib.

harap maklum

Sya said...

Huh... nasib baik Hantu.. kalau orang .. mesti hang yg naik Hantu.. keh keh keh

Kak CnN.. leh buat kawan hantu kat ofis tuh.. leh tolong on kan komputer sya masa sya lom sampai.. atau menjelma jadi sya sebelum sya sampai opis.. atau bila sya ngan kak cn dating dan balik lewat dr lunch he hehe

Sayuti said...

Kak Sya: sebut la~, dia datang buat betul2 kang. jeng jeng jeng.

pb: Antu? jeng jeng jeng. (lagi skali)

Snubby, Don of Anime said...

sile2, sile pakai format perbualan telefon aku. aku tak kisah.