Monday, January 15, 2007

Kekasih.

Ahad.

Bini tersayang: Waktu Nabi terima wahyu pertama, Nabi menggigil kan?

Aku: A ah.

Bini tersayang: Lepas tu Khadijah selimutkan. Nabi cakap dia nampak lagi...

Aku: Nampak Jibril?

Bini tersayang: A ah. Tapi, Nabi tak tahu lagi kan tu apa...

Aku: Pastu?

Bini tersayang: Lepas tu, Khadijah peluk Nabi. Nabi gigil lagi. Nabi still nampak...
Aku: Ye ke? Pastu?

Bini tersayang: Lepas tu, Nabi masuk dalam baju Khadijah. Khadijah tanya, nampak lagi? Nabi cakap tak nampak dah... So, Khadijah cakap, yang Nabi nampak tu, benda baik.

Aku: Sebab apa?

Bini tersayang: Khadijah cakap, sebab benda tu malu... He he he

Aku: Eh... Hehehe

p/s: Siapa pula yang google 'cara beritahu keluarga untuk berkahwin' dan sampai ke blog ni? Kelakar sungguh, tapi intriguing.

10 comments:

k-mie said...

hurm.. hurm.. hurm..

*away mencari baju utk dimasuki..*

Sya said...

Sayuti

Saiditina Khadijah .. wanita yang bijak.

Sayuti said...

kmie: baju dalam, tak muat untuk dimasuki.

kak sya: a ah.

"Siti Khadijah mujahidah solehah
Agung jasamu dipersada sejarah
Pemergianmu ditangisi nabi
Hingga kini tiada pengganti

Sunyi jalan menuju allah
Menggamit hati mencari teman
Indah jalan menuju allah
Jika teman seperti Khadijah
Masih ada lagi... "


Siti Khadijah (In Team)

sitilina said...

bagaimana dgn siti nurhaliza? atau siti nurazlina?

Unknown said...

Hai.... kan seronok kalau kita idup zaman Nabi Muhammad and dapat jadi salah sorang sahabat.

BP said...

cara bgth keluarga utk nikah.. hahah..

Sayuti said...

alom: oh. siti bermaksud 'cik puan'.

masak: tapi, nabi lebih cinta kepada kita.

puan bp: hehe.

sitilina said...

saya

Sayuti said...

awak

Anonymous said...

Ceriter ni mana awak dpt..x elok tau buat ceriter camni...dah kira memperolokan isteri rasul dan peribadinya..........