Thursday, December 04, 2008

Marche.

Tadi waktu aku ngan sorang member beratur nak masuk balai perlepasan Airport Kuantan, tetiba ada sorang pakcik ni datang salam dan bertegur sapa dengan kami.

Muka macam familiar.

"Nak pergi mana ni?" dia tanya.
"KL je, meeting." member aku jawab.

Lepas tu, pakcik tu pon bergerak ke bilik VIP. Baru aku cam sape pakcik tu.

Datuk Ahmad Said rupanya. Menteri Besar Terangganu yang ada gaya gangster tu la.



NOTA: Gambar di atas dicilop dari blog mymassa hasil pencarian imej Google.


Pelik jugak aku kenapa pulak dia datang salam kitorang. Kitorang dua je lak tu yang dia salam. Kalu nak bermesra dengan rakyat jelata, ramai je lagi orang tengah beratur masa tu.

Mungkin secara kebetulan dia lintas dekat tempat kami beratur on the way ke bilik VIP. Atau, mungkin juga sebab aku dengan member ni pakai baju cap Syarikat. Kan baru je dua hari lepas perasmian Kerteh Plastic Park.

Huhu.

Baru je tadi kitorang ngumpat dia sebab tak mau sign approval untuk Giant mula beroperasi dekat Mesra Mall. Sekali dia muncul daa. Naik satu flight lak tu.

Kebetulan sungguh.

Oh ye. Teringat pulak lima bulan lepas waktu harga petrol naik. Ada staff Syarikat yang pakai uniform kena tolak keluar komuter.

Sekarang harga minyak dah turun, Menteri Besar pon datang salam...

p/s: Lagi 10 hari, Syifaak genap setahun. Kejap je masa berlalu...

1 comment:

pemikir lapuk said...

itu tnda nya akan ada piliharayakecil kt trg....panci undilah tu...hahahaha