Wednesday, July 18, 2007

Pasukan.

"Encik Sayuti!"
"Yes, sir...?"
"How's the teambuilding arrangement?"
"So far, OK..."
"Eh, aku punye team, ko letak la anak2 dara cun yang rambut blonde tu tau..."
"Err..."
"Boleh aa... Alah, kawtim ah... hehe"
"I see what I can do lah..."
"Good, good. Hehehe..."
"Hehehe..."

Demikianlah petikan perbualan aku dengan seorang pengurus kanan, pada suatu hari dalam minggu lepas.

Haih!

Kumpulan pertama Program Inter-department Teambuilding telah berlepas ke Kuantan menaiki dua bijik bas pagi tadi. Lambat 20 minit dari jadual sebab ada sorang mamat nih, konon2nya sangkut dalam traffic. Padahal, bangun lambat! Mari kita maki beliau beramai2.

Hahaha.

Aku menarik nafas lega bila bas2 tersebut mula bergerak. Terasa beban pertama hilang dari bahu aku. Lepas ni, aku kena tumpukan untuk kumpulan kedua pulak. Aku akui memang banyak kelemahan yang telah berlaku untuk kumpulan pertama. Aku perlu perbaiki untuk kumpulan2 seterusnya, setiap minggu untuk empat minggu selepas ini.

Satu lagi pengalaman baru untuk aku.



p/s: Projek ULAM makin berbau dengan penangan petai dan jering cecah budu campur tempoyak. Hahaha. Marila kita menjamu selera bersama2~.

8 comments:

artisticklytouch said...

Aih, training pun kau jugak ke sayut? wah...multi-tasking sungguh, nak assistant dak? he he

Sayuti said...

art: training, admin, expat management, staff welfare, internship, office space retrofitting etc.

assistant? dah ada enam orang. tiga clerk, dua supervisor clerk dengan sorang junior exec.

dah cukup ramai assistant. replacement je tadak lagi nih. nak transfer. huhu.

semput.

Obefiend Weiland said...

siapa yang blonde iteww

tu jek aku nak tahu

UHUK

SpidEy d'lEfty said...

2nd team gerak 4 minggu lepas nih? Aku start curious dgn cara organisasi / struktur inter-department team-building kali nih..

yg aku lagi sibuk nak tau, selain awek cun blonde tu, adalah.. deh dok kawe join? Hehe..

Sayuti said...

eff: amoih. kalu aku cakap, ko tak kenal pon. huhu.

wong: salah tulis. aku dah betulkan. one session every week for the next four weeks.

ko nak join ke? aku cuba la cari slot kosong. but you have to put the request in writing, and mail to me.

Pegawai Khalwat said...

Aik.... hang ni dah jatuh hampir kepada status bapak ayam dah ni.

Kalau bahasa yang lebih lembut, pimp.

Sayuti said...

tuan pegawai: ada ka kata lagu tu... tak patut, tak patut...

syukies said...

sayut
ko nyer team building tu, sape yg handle?
ade panggey consultant luar ke?