Wednesday, October 29, 2008

Melencong...

Mari menjawab tag, courtesy of Pak Wan.

What were the 5 things on your to do list today?

  1. Aku takde to-do list, so, for the sake of this taggie thingie (ee, geli), kita assume aku ada list tersebut.
  2. Dek kerana diadakan dari ketiadaan, maka list tersebut adalah kosong. Jadi, perkara pertama yang kita harus lakukan hari ni ialah buka mata dan bangun dari tido. Ya, seperti hari-hari lain juga.
  3. Setelah bangun tido, ke bilik air, gosok gigi, berak dan ambil air sembahyang.
  4. Sembahyang Subuh.
  5. Tido balik sementara menanti waktu yang sesuai untuk bangun, mandi, dan pergi meeting.

What are 5 snacks that you enjoy?
  1. Korang boleh refer tag dekat entri aku dua tahun lepas, tagged by Kak Sya. Ada sepuluh jenis makanan aku senaraikan, tapi korang boleh tolak tiga terakhir tu sebab tak spesifik (meskipon masih relevan)
  2. Yang kelapan ialah megi kari (bukan Intan-chan) yang dimasak bersama sebutir telur
  3. Seterusnya, sotong masak cili Awie Tiram Bakar dekat Kerteh. Kuah dia sedap betul.
  4. Tiram Bakar Awie, sebab bini tersayang order dekat dua dozen hari tu.
  5. Kacang cerdik atau nama ala Perancisnya, pistachio nut.

What are the 5 things you would do if you are a billionaire?
  1. Berhenti berangan-angan ingin menjadi billionaire (sebab dah jadi), lalu membeli sebijik banglo yang ada swimming pool.
  2. Simpang setengah bilion dalam Bank Islam.
  3. Duit lebih-lebih tu, buat bukak kompeni sendiri dan menggunakan dasar nepotisme dalam memilih lembaga pengarah, dan ahli jawatankuasa pengurusan. Pandai-pandai la diorang berniaga.
  4. Terus bekerja dengan kompeni sekarang.
  5. Teruskan hidup seperti biasa (OK la, tak seperti biasa sebab dah boleh bermewah-mewah sikit)

What are 5 jobs you’ve had?
  1. Juga boleh di refer dekat entri aku dua tahun lepas.
  2. Tapi, dulu empat je.
  3. Jadi kena ada yang kelima.
  4. Kalu yang keempat dulu adalah Eksekutif HR.
  5. Yang kelima, iaitu pekerjaan sekarang, ialah Eksekutif (Peningkatan Kecekapan - HSE). Direct translation kepada position title Executive (Competency Development - HSE)
Tag 5 other Blogger…?
  1. Kalu aku tag Che Det, sah-sah beliau tak buat.
  2. So, aku tag kau je lah.
  3. Iyer... engkau yang tengah baca tag ni. Macam la aku tak tau sape kau.
  4. Actually, aku memang tak tau pon.
  5. Camni lah. Untuk senang, aku suruh Nisa je lah buat.

p/s: Ok Pak Wan, setel! Sangap-sangap duduk hotel yang tak berapa berseri dekat Seremban ni, jadi gak satu entri.

3 comments:

Sya said...

Ada refer2 lagik tu he he he

Obefiend Weiland said...

dah tua2 pun main tag lagi?

i bet u were really bored up there on genting kan?

sila sila

Sayuti said...

pak wan: =_*

kak sya: referrer. :p

eff: genting was still ok.

but hotel seri malaysia seremban...