Sunday, April 27, 2008

26.

23 April sepatutnya adalah hari yang happy bagi aku.

Tapi, pagi tu aku dibangunkan oleh panggilan telefon dari Pak Lang. Tok Wan eksiden.

Aku bertolak ke Alor Setar naik bas dari Kerteh lepas office hour, melalui Dungun, berhenti di Kuala Terengganu. Dari Kuala Terengganu naik ke Kelantan, melalui Grik dan tiba di Shahab Perdana sekitar subuh.

Tok Wan tak ada di Alor Setar. Tok Wan dah dibawa ke Kangar. Mak Lang jaga.

Aku ke Kangar naik bas pukul 10 pagi. Tiba di rumah Mak Lang, aku tengok Tok Wan dah sedar dan berada dalam keadaan stabil. Muka Tok Wan dipenuhi luka, lebam besar di kepala dan pergelangan tangan kiri patah.

Tok Wan komplen pasal cast simen yang berat. Esoknya, kami bawa ke Kedah Medical Center untuk tukar dengan cast fiber.

Semalam, setelah semuanya OK, aku bertolak naik bas dari Kangar ke KL. Sampai KL, aku singgah sebentar di rumah lama di Bandar Baru Sentul untuk ambil barang. Kemudian, aku naik bas dari Jalan Pekeliling ke Kuantan. Sampai sini sekitar tengah malam semalam.

Petang ni aku akan kembali ke Kerteh.

Penat.

Separuh Semenanjung aku pusing...


p/s: Hepi belated besday to me...

6 comments:

danial17 said...

semoga panjang umur dan murah rezeki

dueng said...

selamat hari lebih tua. wakakaka.

at least, ko sambut birthday dgn family ko. which is good.

fariz said...

selamat menuakan diri sendiri... diri pun dah begelar bapa...

Anonymous said...

ohh sayut dah duduk kerteh ke? baru aje gi kerteh minggu sudah. selesaikan kerja. *suka gi kerteh sebab ada mekdonel yang besor ehehe* kat kuantan ni pun takde mekdonel besor gitu. thehhehehe... senang2 kat kuantan meh la ajak erynn ngan baby syifaak datang galeri kak uda. :-D.

heppi belated besday.

artisticklytouch said...

kan ada flight dari KT ke Penang

dari penang ke KL

dan dari KL ke KT

artisticklytouch said...

kan ada flight dari KT ke Penang

dari penang ke KL

dan dari KL ke KT