Monday, June 18, 2007

123.

Aku tatap skrin hitam itu. Ada garis2 putih, membentuk imej yang kabur. Imej yang boleh difahami.

Itu kepalanya, dengan dua bintik hitam soket mata. Hujung tangannya sudah terbentuk jari-jari. Lima titik2 putih yang tersusun. Dua kakinya juga kelihatan. Cuma, antara dua kaki itu, belum nampak anu-nya lagi.

Hehe.

Eh, tiba2 dia menggedik. Alat pengimbas itu digosok2. Eh, dia menggedik lagi. Hehe.

Comel.

Aku merenung wajah bini tersayang. Senyum. Beliau membalas senyuman. Terasa nak aku kucup waktu itu jugak.

Tapi doktor ada situ la plak. *Malu*

Aku lihat skrin lagi. Sudah 12 minggu usianya. Tapi, sudah punya sifat2 manusia. Aku senyum. Terharu. Sedikit bangga.

Dan aku bisikkan dalam hati, "Selamat hari bapa..."

Hehe.

Rupa2nya, begini rasanya.


p/s: ... :D ...

15 comments:

SpidEy d'lEfty said...

hahahaahhahaaa!!! Selamat Hari Ba~~~~~~~~~~~~pa!!!! Bile buleh nmpok anu-nya, ayah? Ape itu 'anu', papa?

rina said...

selamat hari 'si kacak'!

Pegawai Khalwat said...

Ha ha.... lepas ni siap la hang nak dukung.

Lepas tu siap pula nak kepung.

Ha ha ha....

Psss... selamat hari bapa untuk aku jugak.

Anonymous said...

nak jadi menantu makcik ke nak? kalo nak jadi menantu makcik kena jadi budak perempuan yg cantik, menarik, seksi, bijak dan kaya tau.

-alom yg cantik

Sayuti said...

wong: anu itu ialah kuantiti yang tidak diketahui. boleh jadi pembolehubah atau pemalar.

ada dalam buku algebra tu.

rina: selamat pengantin baru.

XD

tuan pegawai: ah, takutnya!

selamat2.

alom: kang kuar 'third leg' kang, takleh jadi menantu gak.

:p

marisa said...

aaaaaaoooooooo~~~~~ how sweet!!!!!

Anonymous said...

anak KL ke anak perak ke anak johor ke anak pahang?

-alom yg jelita

ms. rOxXy said...

hey bro.. congrats!! pasnih bertambah lg lar collection cucu JEnan. Mara dpt anak pompuan..smlm lahir kul 11.15pg

blackpurple @ jowopinter said...

Tahniah! Tahniah! Tahniah!

Sudah difikir-fikir bakal namanya? :D

Sayuti said...

auni: sweet like chocolate~~

alom: anak sayut dan erynn. :p~

zera: oh. mekasih. ye ke? sape ibunya? (haha). mara sudah jauh lebih mara. sesuai dengan nickname beliau di jenan dulu. tahniah untuk beliau.

abg jowo: terima kasih. nama dalam pertimbangan... tapi, kalau yang laki, kena ada muhammad atau ahmad. sunnah. :)

Anonymous said...

pembetulan.16 minggu. bukan 12. si kacak tak mengira.

aNIe said...

Sayut...dah lama kak lady tak berkunjung ke mari...sekali masuk hari ni...ade berita yang gembira buat sayuti...Congratulations...

Mommy Lyna said...

akhirnya sayuti telah proven menjadi sorang si kacak. dengan ini saya memberi anugerah tersebut kepada sayuti. semoga sayuti bakal mendidik anaknya baik2 utk menjadi menantu saya.

er.. juga pastikan anda dengan isteri sudah kaya raya ketika itu. paling koman pun dpt title dato' la.

Sayuti said...

ayang: iyolah~ orang yang tak kire~ :p

kak lady: thank you. saya ada jugak masuk blog kak lady... tp, tatau pulak nak komen aper. huhu.

alom: kalau dah dapat title dato' tu, maknanya, dah terlewat la tu untuk berbesan. dah dapat cucu dah pon kitorang. :p

ms. rOxXy said...

saper ibunya? tidaklah ku knal.. sumone from his work place kalau xsilap.