Wednesday, September 12, 2007

Menahan?

Bulan Ramadhan tiba lagi.

"Sayut~..." Parid bersuara manja.
"Apa? Sahur? Kita suruh Zul masak. Tahun lepas aku..." Aku memberi respon.

Zul bermain PS2 dengan wajah tanpa perasaan beliau.

"Tapi, dua lawan satu ni..." Parid bersuara lagi.
"Kita dua suruh Zul masak?" aku, cuba mengelak.
"Aku dengan Zul nak ko masak..." Parid bersuara.

Wajah tanpa perasaan Zul berubah sikit. Bibir beliau mengukir senyuman.

"Esok kita jalan kaki lah gi sahur kat bawah..." aku.
"Adeh..." Parid, kecewa.

Wajah Zul kembali tanpa perasaan seraya jari jemari beliau menekan joystick.


p/s: Bersahurlah. Sesungguhnya sahur itu berkat (maksud Hadith)

10 comments:

chivv said...

loohh...nanti kalo masak, tolong hantarkn skali krkrkr.... samat berpose

artisticklytouch said...

haahkan...dah ada tukang masak kat bawah tu, buat apa susah2...

SpidEy d'lEfty said...

bukan aku menyibuk.. aku berposo kt vessel.. hehe.. selamat berposo..

Anonymous said...

huhu. ketiadaan bini untuk memasak? ciann..

sayut.. any secured job opening in petronas? let me know coz i wanted to find a permanent job after raya! :D

Anonymous said...

penat la. hari2 kene bgn masak sahur.

cleo weiland said...

Baru je masak sahur tadi..sup bayam and ayam masak madu. A collaborative effort! And yummy results too :P

PS: Got the email address from a friend of mine working at PMU. The intern unit isn't helping us at all, and even if my own efforts are futile I want to at least know that I tried.

Gotta admire my resourcefulness, eh? :P More reasons to hire me for 8 months!

cleo weiland said...

By the way, I left you a message on friendster. About the internship. Thanx!

Obefiend Weiland said...

selamat puasa sayuti..

dah ye.. bini aku kat atas tu mmg resourceful. dia bole masak ayam dengan mengunakan daging lembu. hebat kan?

blackpurple @ jowopinter said...

Beli makanan malam pun tak apa lepas itu panaskanlah semula dalam microwave pukul 5 pagi tu... he he he

Sayuti said...

chivv: bak address. huhu.

art: itulah itu. buat apa susah2...

wong: selamat berposo. selamat mabuk laut. jangan terjun ke laut ye.

adek: demikianlah...

oh... itu kena check www.discoverpetronas.com la. huhu.

alom: dapat berkat... sekali2 suruh la wak masak plak.

cleo: sure effi kempunan tu... huhu

p.s: but u send it to my clerk daa. should have send the cv to me instead. btw, msg replied.

effi: slamat berposa eff.

huu. kalu dia masak kambing, sure jadi kau. haha.

abg jowo: saya tadak microwave over la bang. pakai dapur gas je...