Wednesday, August 15, 2007

Lapan.

Khas buat Cik Chivv dan Effi yang rindu kat aku.

Lapan fakta lawak rawak tentang aku:

  1. Aku anak ketiga daripada sembilan beradik.
  2. Aku berada dalam kandungan lebih dari setahun. Satu fakta yang aneh tapi benar.
  3. Aku lahir pada hari Jumaat di Simpang Empat, Hutan Melintang, Perak.
  4. Purata ukur lilit pinggang aku pada bulan Julai 2007 adalah 42 inci. Ukuran ini mungkin berubah2 dalam julat 1 inci, bergantung kepada jenis dan kuantiti makanan yang aku makan pada satu2 tempoh tertentu.
  5. Aku sudah tidak teruna lagi~ Nyia~
  6. Tarikh lahir aku sama dengan William Shakespeare. Tahun lain2.
  7. Aku telah bernikah dengan bini tersayang pada 6hb November 2005.
  8. Aku pernah memegang jawatan Presiden Persatuan Bulan Sabit Merah, Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim, Jitra, Kedah.
Semua di atas adalah fakta.

Satu tip untuk kamu2 yang nak buat presentation, dipetik daripada kelas 'Dale Carnegie: High Impact Presentation' yang aku attend satu ketika dulu - mulakan hujah kamu dengan fakta. Kemudian, barulah diikuti dengan significant fakta2 tersebut.

Nak tahu apa significant lapan fakta di atas? Nenantilah aku tulis. Tengah takde mood dan tenaga untuk menulis sekarang ni. Otak krem. Hari2 perah kat ofis, sampai kering.

Sorilah kepada sapa2 yang datang jenguk blog aku hari2 tapi takde update. Dua tiga hari ni, aku lebih banyak menghabiskan masa membaca, berforum dan bermain peggle daripada menulis blog. Harap maklum.

Mekasih.

p/s: Alasan. Aku malas je sebenarnya. Oh, sorry Chivv. Tak ikut rules taggie. Huhu.

6 comments:

chivv said...

hohoho~ malas ye...fakta yg menarek esp yg tak teruna tu krkrkrk~ btw, mcm mana prkembgn persediaan jd ayah?

artisticklytouch said...

Presiden Persatuan Bulan Sabit Merah....he he he ..

Anonymous said...

saya berada dalam perut mak saya terlebih 4 minggu. nampaknya encik lagi hebat.
mungkinkah anak encik bakal mewarisi kehebatan tersebut?

Pegawai Khalwat said...

Yolah tu.

Obefiend Weiland said...

fakta

sayuti mempunya perut yang sama diameternya dengan tong drum minyak

fakta

sayuti suka memanggil dirinya si kacak

bukan fakta

aku tak merindui kamu sayut

HA HA HA

Sayuti said...

chivv: kenapa yang tu yang menarik sangat ye? erm...

perkembangan? oh... mengembang horizontally

art: cis!

alom: moga2 tidaklah. kesian kak erynn awak nanti.

tuan pegawai: iyo...

eff: ah. rindu jugak ko kat aku rupanya.