Tuesday, April 03, 2007

Foto...

Memandangkan maklum balas untuk gambar2 dalam entri sebelum ni baik, aku pon terasa nak menayang letak lagi gambar2 dari rakaman Encik Ben.

Dapatkah kau lihat di sebalik dedaun itu?
Gambar di atas dirakam di Cherating. Gambar2 lain di bawah dan di entri sebelum ini dirakam di Labuan.

... atau kau hanya ibarat tunggul di pantai yang menghadap laut yang luas?
mungkin juga batu yang keras... tak bergerak walaupun musnah dihakis. Tak seperti kapal2 yang berlabuh
mengapa kau tumpukan mindamu pada akar yang melingkar sedangkan saujana alam berada di sebaliknya?
kau lindungi kehijauanmu disebalik duri2, khuatir kau dicerobohi
kau lupa pada saujana di sebalik sana... jauh dari duri2 mu
Dua gambar di bawah telah dialter dengan menambah contrast dan mengurangkan brightness bagi mengimbangi komposisi cahaya dan warna.


di sebalik sana ada hutan yang lebih luas untuk diterokai
asal saja kau tidak takut jadi pohon yang tercantas...
Gambar terakhir dalam entri sebelum ini (Labuan...) telah dicrop untuk menambahkan fokus kepada subjek utama (nelayan dan bot) dan menghasilkan efek panorama gambar tersebut.

Keupayaan Encik Ben terhad. Beliau tak sehebat Nick'a. Kmie dah kasik tips dulu, tapi aku tak pakai. Tapi, aku tak menyesal sebab Encik Ben kacak.

Hehe.

Oh ya. Gambar tak cantik. Pemandangan yang mencantikkan gambar.

"A picture is worth a thousand words"


p/s: Aku perasan1 ada orang rindu.2

footnote:

  1. Perasan ada dua maksud. Kedua2nya boleh diguna pakai dalam ayat ini bergantung kepada sesiapa yang membacanya. Kalau dalam bahasa Inggeris, istilah yang selalu digunakan ialah "pun intended". Huhu. Memang khas ditujukan untuk dua orang individu yang berbeza. Tak tahulah kalau dua2 individu berkenaan perasan. (Again, pun intended)
  2. Ayat ini tidak ditujukan untuk bini tersayang. Aku tahu beliau rindu. Hehe

4 comments:

Anonymous said...

saya juga ada orang rindu

Anonymous said...

sape rindu?? cemburuuuu

shi-mu

Anonymous said...

wah, encik BenQ ke sayut? menarekkk~

Sayuti said...

alom: saya tahu

mushi: cemburu tanda sayang. muah.

emy: encik ben. ben laden. hoho. menarek tertarek debuk debak.