Thursday, March 08, 2007

Aci?

"Ape jadah tag2 ni Sayut?"
"Ah, ko pon kena gak ngan Harni?"
"Ha ah..."
"Hahaha... ko nak buat ke?"
"Entah... cam malas je..."
"Aku pon malas."
"OK lah... abaikan."

Lebih kurang dua puluh minit kemudian,

"Rasa cam menarik plak kalu buat..."
"Ko pelik ke?"
"Tak... ko yang pelik kot..."
"Aku tak pelik. Ko la kot yang pelik.."
"Apsal aku plak? Kot Kmie ke yang pelik, logik la jugak..."
"Haha. Effi la pelik. Dia dah buat dah pon"
"Pelik..."
"Rina pon dah buat."
"Rina dah 'buat'? Buat apa?"
"Buat pelik..."

Sehari kemudian...

"Apa kata korang yang tulis apa yang pelik tentang aku... kan lagi menarik?"
"(Sila isi apa2 yang patut di sini melalui ruang komen yang disediakan di bawah)"


p/s: Sebahagian besar daripada dialog di atas adalah rekaan semata2.

8 comments:

k-mie said...

tak tau nape tetiba nama aku terbabit dlm dialog tu. tp aku menganggap itu hanyalah rekaan. btw, aku pelik ke? aku nak mencari 6 weird things about myself pun puas memikir 2 hari 2 malam. so kesimpulan, aku tak pelik ahaha..

p/s: sayut ah pelik. dah makan nasik lemak, makan lg ayam goreng. pastu gi beli lg makanan kat kedai bawah. tak ke pelik tu? ni orang ke hantu raya? (sumber info dari osmet ko yg durjana hahaha..)

sitilina said...

tidak dapat memahami apa yg dikatakan. mmg pelik...

Obefiend Weiland said...

aku rasa aku tak pelik.main reka je pelik untuk memuaskan nafsu si harni tu. ada ke tag aku. memandangkan aku masih remaja i play along!

cis

aku gak kena kutuk dalam entry ni. mesti balasan keran memanggil kamu gendut

baiklah..anda kini tidak gentuk cuma OBESE

LOL

Pegawai Khalwat said...

Tag tu menatang apa?
Pelik ka menatang tu?

rina said...

aku mengaku aku pelik sbb kepelikan aku tu mmg bertentangan dgn fitrah pompuan aka bersih & shopping.
sila la buat sayut, supaya kami lebih mengenali diri anda.
dah juga kmie!

Jannah said...

Tak kenal kamu. Nak kata pelik, pelik ni subjective. Kamu mungkin dianggap pelik kerna memilih gambar teddy bear sebagai icon kamu. Ini mungkin sebenarnya satu bentuk rayuan bawah sedar untuk disayangi atau digomol seperti teddy bear.

Tapi pelik kamu mungkin normal orang lain. Jadi seharusnya sebagai pemilik pelik kamu harus bangga dengan keunikan kepelikan kamu.

Make sense tak?

aNIe said...

Sayut...lamanya tak masuk kat sini...pekabar? Isteri tersayang pulak camaner...sihat

Buat ler tag tu....main cheating le camni kalau suruh orang lain buatkan...hehehhehe

Sayuti said...

kmie: nama kau terbabit sebab kau tahu kau tak pelik. maka, kau pelik.

hantu raya sebenarnya tu. parid tak sedar.

alom: pelik, tapi benar.

eff: kau puaskan nafsu si harni. astaghfirullah...

kau memang remaja. peringkat ujung remaja kot? haha.

aku tak obese. aku gendut sahaja. harap maklum.

tuan pegawai: tag itu ialah pengepit. atau juga penanda. tak pelik. unik je...

rina: kau tak pelik rina. aneh je. kau tak bersih rina? ish ish ish. camne nak kawen ni?

:p

jannah: betul2! pelik itu subjektif. itulah yang pelik. kepelikan itu, bergantung kepada definisi normal. pelik2.

itu bukan gambar teddy bear. itu gambar teddy hamster yang dibeli di sebuah kedai dalam wisma yik fong di ipoh kepada bini tersayang satu ketika dulu. kamu harus faham simbolik hamster.

ah, malu lah nak cakap.

kak lady: a ah. lama benar. saya sehat, alhamdulillah. bini tersayang pon sihat, insyaAllah.

kena buat ke? alaa... tengoklah kalau rajin sikit nanti. hehe.