Monday, August 07, 2006

Kesihatan.

Hari ni aku cuti kecemasan. Sakit perut. Tak pergi klinik sebab tak larat. Terpaksa guna cuti tahunan yang dah tinggal dua hari je lagi. Raya kat ofis la nampaknya tahun ni.

Pukul 8.30 pagi, aku mula menerima panggilan dari ofis. Tensi. Tapi, terpaksa dijawab dan diselesaikan.

Lepas tu, cuba kejut adik aku, Awis, mintak tolong bawakkan ke klinik. Gagal. Dia tidur mati.

Akhirnya aku sambung tidur. Sekali sekala bangun untuk ke tandas.

Menjelang petang, sakit perut beransur hilang. Tapi, kepala pulak yang berdenyut2.

Adehlaa...


p/s: Menjelang Maghrib, ok dah sikit. InsyaAllah, esok boleh bekerja seperti biasa.

12 comments:

Anonymous said...

dalam Perintah-perintah Am bab C 1974.
Tiada istilah Cuti Kecemasan.
sekian.

muahahaha

Ayu Mohamad said...

sian nya dia..... semoga cepat sihat

blackpurple @ jowopinter said...

Cuti raya yg wajib kan dah ada 2 hari...cukup la tu....

Take care...

Anonymous said...

meh le teman aku keje senin sebelum raya tu, aku cuti pas raya je, nak sep cuti la katakan

Ku Keng said...

Kesian kamu Yut. Lain kali simpan 100 Plus di rumah. Mujarab.

Pegawai Khalwat said...

Cuti tinggal 2 hari? Cuti aku ada 26 hari lagi.

Ambik la 3 hari kat hang kalau mau.

Sayuti said...

ron97: tidak berkenaan.

hehehe.

kak ayu: mekasih. dah sehat dah pon malam tu.

abang jowo: huhu. takut tak cukup. sehari untuk mak ayah, sehari untuk mertua, sehari untuk tok dan tokwan...

azhar: ko nak keje aper sangat pon waktu tu? haha

tuan keng: terima kasih tuan. mujarab ke? nanti lain kali saya beringat.

pegawai khalwat: kalau buleh, dah lama saya amik cuti kerani saya. dia ada 20 hari lagi cuti. saya pon naik risau kalau dia tak sempat habiskan sebelum hujung tahun.

akak pb: sebab tak amik MC la habis cuti tahunan saya tu. tak ada orang nak bawak gi klinik bila sakit. nak pegi sendiri, tak larat. huhu.

Anonymous said...

sbb takde keje la kita datang keje, hahaha

uDA said...

sakit perut? gunalah minyak yuyi cap limau.

sakit kepala? tido. sakit lagi? tido lagi. hahaha

Bunga Rampai said...

Salam dik, lama tak ke sini. Moga sihat dan ceria :)

Anonymous said...

anda memang die-hard blogger.
sakit boleh ketuk-ketuk papankunci "mesin kira".

jika anda boleh ke klinik
maka anda boleh ke opis.
maka anda boleh kerja.

Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP »