Friday, January 27, 2006

Cuti?

Yeah, permohonan cuti pada Jumaat, 3 Feb 2006 telah diluluskan oleh Datin. Maka, bercuti seminggulah aku. *YeaY~*
- Isnin: CNY
- Selasa: Awal Muharam
- Rabu: Hari Wilayah
- Khamis: Replacement CNY (Hari Ahad)
- Jumaat: Malas sungguh nak ke ofis, amik Annual Leave (AL) je la..

Ngantuk sungguh aku hari ni. Smalam balik lambat sebab gi carik tiket. Ingatkan nak turun Kuantan jumpak bini hari ni. Pastu dari situ balik rumah mentua kat Batu Pahat thru Segamat. Malangnya tiket bas ke Kuantan dah abis. Ofcourse la abis, dah cuti panjang! *Klepek2* (Sound effect tepuk dahi kat tepi kaunter tiket bas Puduraya)

Maka, malam ni, terpaksa la aku menunggu kepulangan bini yang terchenta dari Kuantan dengan penuh kesabaran. Sempena kepulangan bini yang terchenta ni, aku nak tujukan sebuah lagu yang best kat sape2 yang nak layan. Aku first time dengar lagu nih sejak Abg Wan (abang kandung aku, ensem orangnya, tp masih bujang... Yer yer, aku langkah bendul) pinjamkan mp3 player dia waktu aku memula start keje dulu.



PERMATAKU by Mirwana

Sunyi selubungi malam
Mengusik minda yang terlontar jauh
Masih hangat terasa
Tangan yang membelai yang mengusik manja
Daku damba kasihmu
Biar jadi pedoman
Buat penyuluh jalan kugapai impian...

BEGIN CHORUS

Angin... kau nyanyikan lagu
Untuk permataku tenang selalu...
Bayu... sampaikan berita
Daku kini ceria, aman dan bahgia
Selimutkan rinduku bersama malammu...

END CHORUS

Hadirlah kau dalam mimpiku
Agar kau selalu ada disisiku
Rindu belaian kasihmu
Rindu senyumanmu... penawar lukaku

Dengarkan laguku hadiah untukmu
Jasa dan baktimu ku kenang selamanya...

(REPEAT CHORUS)

Dikaulah cahaya bila malam menjelma
Kasihmu membawa ke syurga
Dan redha yang Esa...


Demikianlah... tapi, lagu nih agak ambiguous laa liriknya. Skali tengok macam utk orang yang tersayang yang berada jauh. Kalau baca betul2 macam lagu utk seorang ibu. Aper2 pon, lagu nih memang jiwang dan sangat bes dilayan ketika sangap malam Jumaat kerana bini berada di kejauhan.

3 comments:

Asmadi said...

laa bini keja kuantan ke eheh sama ngan tempat aku ni !!

Sayuti said...

ye ek? br tau.. huhu

Anonymous said...

Enjoyed a lot! » » »