Thursday, January 26, 2006

Perpisahan?

Al-Fatihah buat nenek bini aku yang telah selamat kembali ke rahmatullah semalam atas faktor usia dan kemungkinan juga sebab kakinya yang patah. Innalillahi wa inna ilaihi roji'un.

Aku sempat jumpa nenek raya haji hari tu. Nenek masuk spital jatuh tangga, kaki patah. Tak sangka pertemuan pertama tu merupakan yang pertama dan terakhir di antara kami. Waktu aku salam sebelum nak balik, nenek bisik kat telinga aku, "Baik-baiklah dengan cucu nenek ye. Banyakkan sabar, tolak ansur. Moga kekal sampai akhir hayat..."

"Insya Allah, nek..."

Pemergian arwah nenek tak menjejaskan sangat perjalanan hidup aku hari ni, walaupon sedikit sebanyak membuatkan aku teringat tentang bini aku kat Gebeng. Tapi, dia ok je sbb tak rapat sangat dengan nenek. Dia lagi risau tentang perasaan mak mertua aku yang baru kehilangan ibu kandung yang tercinta.

"Sabar ye mak... nenek milik Allah, dan kepada Allah juga dia kembali..."

Anyway, hari nih aku lunch di Restoran Asampedas, Jalan Jelatek, dekat2 dengan stesen Putra Setiawangsa. Ada jamuan farewell department utk dua orang staff yang kena transfer sbb naik pangkat dan sorang staff yang akan bersara awal bulan Februari nih. Sedap gak la asam pedas restoran nih (nama pon Restoran Asampedas...) sampai ada sorang support staff aku tambah nasik tiga kali. BTW, restoran nih pernah kuar dalam Jalan2 Cari Makan TV3 dulu (tapi aku tak tengok pon)

Tu je lah dua hi-lite utk hari ini. Skian...

1 comment:

Anonymous said...

Very nice site! » » »