Thursday, October 15, 2009

Sejuk.

Hari kesepuluh, bilik 215, Wad Makmur, KMC.


...

(Musik pengumuman bermula ala-ala supermarket)

Suara gadis melalui pembesar suara: "Assalamualaikum dan salam sejahtera. Pihak pengurusan KMC ingin menjemput para pelawat dan pesakit menghadiri majlis jamuan Hari Raya KMC bermula pukul 12.00 tengahari hingga pukul 3.00 petang bertempat di Parking Lot Metro. Sekian, terima kasih."

(Musik pengumuman berakhir ala-ala supermarket)

Aku: (dalam hati) "Agak-agak ada lamb chop tak? Ketupat palas ke..."

Konsultan Orthopedik dan Trauma: *puf* (menjelma) "Awak kena turunkan berat badan ye. Kita delay je operation ni. Hopefully, kalau berat badan awak turun, baik sendiri, tak perlu operate. *puf* (melesap)

Aku: "Dem!"

Cik Jururawat Fisioterapi: "Kenapa En Sayuti? Ok ke?"

Aku: "Kurangkan sikit current tu... sakit plak..."

Cik Jururawat Fisioterapi: "Oh, sori... saya kurangkan..."

...

Esok tengahari mungkin dah boleh discaj.

Doktor recommend cycling. Tapi, kalau sakit buat aktiviti fizikal, cuba sauna.

Mana nak cari sauna kat Kerteh???

3 comments:

Obefiend Weiland said...

home made la sauna

kamu kan mcgyver. pergh kena turun berat badan eh? jom la kita. blogger tenuk tenuk sekalian. mari kuruskan badan

NONIE AZIZ said...

lama sungguh aku tak jenguk kamu sayut...nape ngan tulang ko sayut?

Pegawai Khalwat said...

Muda-muda dah sakit?