Tuesday, September 01, 2009

RON95?

Bila mana aku berbincang dengan atau membaca blog-blog berbaur politik tulisan anak-anak muda yang cenderung kepada Pakatan Rakyat, seringkali dikatakan kerajaan Barisan Nasional memperbodoh-bodohkan rakyat dalam dasar-dasar kerajaan.

Aku pelik.


Bagaimana anak-anak muda ini boleh menjadi begitu pandai sehingga tahu mereka diperbodoh-bodohkan?

Bagaimana mereka memperolehi pendidikan tinggi jika betul Barisan Nasional ingin memperbodoh-bodohkan mereka?

Bukankah tidak bijak bagi Barisan Nasional yang memegang tampuk kerajaan Malaysia selama 52 tahun menyediakan sistem pendidikan bermutu, biasiswa kecil dan besar, skim-skim bantuan pendidikan, jika matlamat sebenar mereka akhirnya ialah memperbodoh-bodohkan rakyat?

Paradoks.

Benarkah anak-anak muda yang rasa diperbodoh-bodohkan ini betul-betul bijak atau sememangnya mereka bodoh?

Siapa yang bodoh sebenarnya?

Aku kot...

Haha.


Notagambar: Ini kepala kambing yang masih melekat dengan badannya. Bukan kepala lembu. Tidak sesuai dipotong untuk tujuan demonstrasi membantah penularan budaya 'black metal'.

3 comments:

along said...

apa kaitan RON95 dengan bodoh?

Pegawai Khalwat said...

Oi, aku ingat hang nak cerita beza pasai RON95 dengan RON97.

Sayuti said...

alom: entah. ada ke?

tuan pegawai: itu, dah banyak orang cerita. saya nak cerita pon tatau lagu mana.