Monday, May 14, 2007

Uish...

Small prints di bawah ditujukan untuk lelaki2 yang sudah berkahwin sahaja. Kepada yang tidak berkenaan, sila jangan baca kerana ini bukan sebuah legal agreement.

Ayuhai suami2 kepada isteri2 yang sedang kebuncitan!
Perasankah kesukaan berguling2 isteri kamu makin menjadi2 ketika mereka kebuncitan?
Maka, berhati2lah!
Jangan biarkan mereka keciwa.
Dan jangan pula sehingga mereka terluka.
Fikirkanlah tekanan yang dihadapi penghuni kebuncitan itu.
Ketika kamu berguling2.


Ish... degil kamu nih! Baca buat apa?


p/s: Tahniah Encik Afdlin Shauki. Lawak anda dalam Sumo-lah menjadi! Hahaha. Nakotta!

21 comments:

Pegawai Khalwat said...

Kalau suami yang kebuncitan?

Macam mana?

Bunga Rampai said...

Tak degil. Pasal dah tulis, Akak pun tumpang baca :))

Salam Dik.

Anonymous said...

alamak? terbaca la. habisla... saya bukan lelaki tersebut.

Anonymous said...

Tuan,

Nampak macam kemaruk jek…
Muahahahahahahha
Sabar…..
Al maklumlah….sebelum ni ada waktu2 tertentu shj utk aktiviti sebegitu..
Tp skarang apa kesah….lampu hijau ka...lampu merah ka..lampu biru sekali pun...
Jalan je..jgn salah jalan sudah...
Muahahahahahhahaha

suami kebuncitan selepas kawin?..itu biasala...ala..orang kata "badan naik" sikit....(tp "naik badan" sebenarnya)
heheheheheheh ;)

Apa pun ..tahniah dari saya……
Semoga menjadi si ”kacak” yg seperti diharapkan…

Agaknya beginilah perasaan mak bapak kita sewaktu berita gembira ini dikhabarkan...

Tp ...macam manalah kesusahan yg mak ayah kita lalui sepanjang 9 bulan kita berada di dalam rahim seorang ibu…???
Ada ibu yang tak lalu makan sehingga lembik…
Terpaksa la si ayah hantarkan ke hospital…
Ada ibu yang nak makan macam2…
Terpaksa la si ayah jua yg mencari apa yg dipinginkan…
Ada yang terpaksa kempunan…
Terpaksa la si ayah nasihatkan…..”mende ni tak ble makan…mende itu tak ble telan..”

Itu belum dikira lg pengorbanan ibu ayah sewaktu hendak berkahwin..
semuanya diadakan demi memenuhi impian dan kemahuan datuk nenek kita…
haiya…manyak mau kila la itu macam..…manyak susah lo…..

Pengorbanan lepas kita lahir?
haiya lg tak mau ckp lo....kalau ckp sgt manyak lo....

Guru saya pernah menyebut…
"Ibu bapa adalah orang yg tidak akan ada perasaan dengki pada kita….walau secubit garam …"

Agaknya apa sumbangan kita kepada orang tua kita?
Alim ulama kata, apabila seseorang mati, antara yg boleh menolong ialah doa anak yg soleh…
Tp macam mana kalau kita yg jalan dulu??
Haiya…gua tak pernah terpikir ini hal lo….

Apa pun…selamat beraktiviti guling2...jgn sampai bengkak2 kepala budak tu bila keluar nanti sudah…:)

FEQA
p/s: sori kalau terpanjang plak commentnye...
sekadar pandangan peribadi....

Sayuti said...

tuan pegawai: diet.

hahaha.

akak bunga rampai: salam kak. tak ngaku degil ye...

along: ish ish ish...

FEQA: mak aih, panjang komen dari entri...

hahaha.

saya pon ada satu soalan yang best untuk ditambah.

kenapa kita susah2 nak balas jasa mak bapak kita sedangkan Nabi sendiri cakap memang takleh nak balas? dah takleh balas, watpe susah2 kan?

cuba baca dekat blog puan alom ni... mana tau kot2 ada jawapan situ. saya rasa saya jumpa dekat perenggan2 last tu.

btw, mekasih di atas pandangan anda tersebut. :)

p/s: tak kisah. lagi banyak dikongsi, lagi bertambah ilmu. tp, lagi banyak la menda kita makin tak tahu... huu... ironinya.

Jannah said...

Ketidakseimbangan hormon da. Maaf kita suka membaca benda terlarang. Lagi khabo jangan lagi teruja.
And yeah Sumolah best. Mari semua pakat ramai2 penuhkan panggung wayang kita :-)

Anonymous said...

teringat aku lawak kmie

sorang budak baru lahir ni trus dah pandai cakap, bergerak, jalan sumer la

fes thing dia wat lepas lahir, cakap time kasih sambil peluk mak dia

bile tgk bapak dia plak, muke marah sambil menonjol2kan jari kat dahi bapak dia

"rasakan ape yg aku rasa dulu, muahahaha"

SpidEy d'lEfty said...

aku ngaku aku TERbace .., then aku TAAAK paham.. sampai part AFDLIN SHAUKI tu aku paham lah , sebab dah tengok SUMOLAH -- so, kene kah aku tengok mende 'BERGULING' spy aku akan paham?

MUahahahhaha gelak golek berguling aku!!

artisticklytouch said...

oh mcm tu...

*Aku lelaki belum berkahwin

Mommy Lyna said...

orang kata.. bila maknya happy anaknya pun happy. walopon kepalanya ditunjal tp dia hepi jugak. hehe.

Sayuti said...

jannah: ketidak seimbangan hormon? bukan laa. sebenarnya, perkara ini disebabkan oleh efek pembuluh2 darah... tak caya cuba tanya gynae. huhu.

ajak la ramai2 lagi. bes citer sumolah tu. sian afdlin, kena saing dengan spidey n next.

azhar: amoih engkau. tu belum kawen lagi tu. abis la rina...

hahaha.

wong: ko tengah belajar tu. tak elok tengok aksi berguling nih. orang kata, gelap hati nanti. kawen la cepat2. huhu.

art: hish... degil nih!

alom: amoih. dalam maknanya tu. jangan dalam sangat. tak elok untuk budak tu.

eh, ngarut lak aku.

marisa said...

sorry encik sayut....dah terbaca..isk... (tutup muka dengan tangan)

blackpurple @ jowopinter said...

Ayuhai isteri2 kepada suami2 yang sedang kebuncitan tak ada ke..?

Anonymous said...

tiada masalah encik abg uti, janji isteri anda tidak ada sebarang komplikasi sebelum ini. dan jgn kinky sangat nanti dengan yg dalam2 tu pon nk join sama. hahahahaha.

Sayuti said...

auni: ish... dah terbaca baru nak tutup muka ngan tangan? ish ish.

abg jowo: oh. itu, nanti keluar. tunggu...

alom: ish ish ish... memang sah la nih... ish ish ish.

cleo weiland said...

I can't believe you just wrote that in your blog!

You really don't mind the whole world knowing what you do with your wife behind closed doors? You're so naughty!

Oh my eyes!

Sayuti said...

cleo... cleo...

of course i mind if people know what i did with my wife behind closed door! although it is obvious what married couples do behind closed door... heck, some even do it in public.

btw, i don't think i told the whole world exactly what i did, did i?

hah! your imagination has been running wild while reading what i wrote...

oh, u naughty girl!

p/s: obviously you haven't gone through my archives... hehe

Unknown said...

aku masih tak paham lawak azhar....mungkin aku terlalu lampi...kini...

Anonymous said...

owh begitu rupenye..

payah dan ironi tu. mereka2 yg kebuncitan mahukan lebih guling2, tp kondisi fizikal yg kebuncitan tu.. pttnye takleh guling2 byk2. camne tu? :P

p/s: apekah teknik yg digunakan semasa berguling2 bila isteri2 da kebuncitan? i wonder.. jawab sayut jawab~~

Anonymous said...

lama saya tidak kesini. jika tidak salah tekaan saya. isteri anda membuncitkah?

tahniah! mungkin ada tertulis pada entri2 terdahulu.

Wow! memang best jika ber'anak'!

Sayuti said...

farid: aku faham situasi kau... orang baru putus cinta memang gitu.

adek: ah adek. kau belum cukup syarat untuk diberitahu tentang hal2 ni. tunggulah... masa kau akan tiba.

cikgu nizam: ya, ya... begitulah. :)

lama jugak tak melawat blog cikgu. maklumlah, cikgu tu dah jadi artis.

oh ya, selamat hari guru.